Selasa, 18 Jun 2013

Selamat MERDEKA kawan-kawanku

Hari ini merupakan hari menghantar dissertation. Menjelang petang, banyaklah post dalam facebokk berkenaan meraikan kemerdekaan, semperna usai sudah satu tugasan yang berupa step terakhir sebelum menggenggam Master.

Rasa hangatnya bahang kemerdakaan tidak lagi hangat bagiku kerana kemerdekaan ku telah diraikan pada hari Jumaat 14 Jun yang lalu. pada hari ini aku kembali stress. Terasa juga diriku bagaikan seorang yang masih belum merdeka dan terpenjara dengan banyak tugasan. Walaupun sepatutnya aku sudah lama boleh MERDEKA!!!

Waarrggghhhhh rasa nak menjerit pun ada. sejak pagi menjelang petang aku pulun menyiapkan paper untuk Conference di Bangkok dan menyiapkan Slide presentation. Memanglah sepatutnya paper ini sudah lama siap sejak minggu lalu. Tetapi terdapat beberapa bahagian yang perlu diperbaiki dan ditokok tambah

Walaupun bukan aku yang akan present, tetapi "Boss" aku. namun apabila sesuatu kerja yang banyak menggunakan otak dan perlu banyak berfikir, terpaksa disiapkan secara terkejar-kejar, sakit juga otak.

Erm... kadang kala aku pun tak faham dengan diri aku, kenapa aku menyibukkan diri dengan benda-benda yang sebenarnya aku tak ingin kejar??? Tetapi buat masa sekarang aku memerlukan duit. Siapa nak belikan aku make up? Siapa nak support ketika aku ingin berjoli? Siapa nak tolong bayar tatkala aku gedik ingin menyertai mana-mana bengkel penulisan yang dikendali oleh sumber inspirasi? Kalau tak dapat, mesti rugi kaaaann

Mudah-mudahan ketidak seronokkan melakukan kerja-kerja di bawah arahan orang, akan menyuburkan lagi cinta ku terhadap cita-cita.

Sibuk macam mana pun, enjoy tetap enjoy. Hidup perlu diteruskan. Ceeewah!!! Alhamdulillah dengan keizinannya, correction paper berjaya disiapkan menjelang maghrib dan aku join Ina, Laika, Fini dan Ain mengisi rongga-rongga kosong dalam perut kami. Sakit perut sebab kenyang dan sakit perut sebab banyak ketawa. Fini asyik buat lawak jek. Hahaha

Apa-apapun TAHNIAH untuk semua kawan-kawanku sama ada Master Forensic Accounting atau Master of Accountancy, yang telah akhirnya berjaya menyiapkan dissertation. Semoga berjaya menukar mimpi menjadi reality. 

Ok sebelum tidur, nak siapkan beberapa kerja. Pelanggan aku baru sahaja SMS, nampaknya bertambah satu  lagi tugasan yang perlu dilaksanakan demi mencari beberapa suap nasi. 



8 Syaaban 1434 =17 June 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan