Ahad, 30 Jun 2013

I Believe I Can Fly

Yeeeehaaaaaa.... Mood main flying fox semalam masih terawang-awang dalam rongga-rongga hatiku. Syoookkk walaupun gayat. Terasa nak macam nak surrender bila kene panjat tinggi2. Ni kalau jatuh, riuk tulang aku. Tetiba aku gambarkan imaginasi pelik. bayangkan "sang putera" sedang diculik oleh beruk raksasa dan akulah "heroin" macho yang akan menyelamatkannya. Maka, dengan gagah aku menerbangkan diriku meredah bahaya untuk menyelamatkan "sang putera" yang kurindui. 

Pengajarannya: Imaginasi yang kreatif diperlukan untuk memotivasikan hati ketika lutut terketar, tangan menggigil, hati terasa macam nak mati... Sebagai penulis, Imaginasi juga diperlukan untuk menjana idea demi menghasilkan karya bombastik dan membawa kesan positif kepada pembaca

Aku ingin terbang
menggapai putihnya awan, 
melihat tingginya bintang
Aku ingin terbang
walau aku bukan sang helang

Hari ini aku nak melayan lagu ini puas-puas sebab mood semalam masih berkobar-kobar dan membara menyala-nyala. Tergambar di sebalik senyuman puas yang terukir di muka aku yang berkeringat selepas menggigil kegayatan. Semalam aku pergi ke Taman Botani, Bukit Cahaya Shah Alam bersama kawan aku si Zulaika dan dia punya "kawan". Pilih pakej Extreme plak tu. 

Selepas itu aku di dera jadi orang pertama yang kene buat. Sebab aku yang gedik mintak dia pilih pakaj extreme ketika booking tempoh hari. So, redha je lah. Kang kalau minah ni majuk tetiba kata tak nak buat, lagi naya kan hahahhaha. Takpe la... atleast aku nampak berani dan macho la jugak

Pehhhh memang puas hati. Syokkknya terbang walaupun hanya buat flying fox. Ok... Selamat menghayati lagu ini pada hari Ahad yang cerah dan indah. ceeewahhh!!! Segala ulasan yang banyak-banyak tu aku akan tulis kemudian. Hari ni tak larat nak membebel panjang. Semalam syok terbang, hari ni padan sakit macam baru lepas kene karate. Lagipun ada benda yang lebih penting yang perlu aku tulis sebelum menjelang tengah malam... :)

Orait... all the best untuk diri sendiri. Selamat menulis. Selamat berkarya!!!



I used to think that I could not go on
And life was nothing but an awful song
But now I know the meaning of true love
I'm leaning on the everlasting arms

If I can see it, then I can do it
If I just believe it, there's nothing to it

I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I believe I can soar
I see me running through that open door
I believe I can fly
I believe I can fly
I believe I can fly

See I was on the verge of breaking down
Sometimes silence can seem so loud
There are miracles in life I must achieve
But first I know it starts inside of me, oh

If I can see it, then I can be it
If I just believe it, there's nothing to it

Hey, cause I believe in me, oh

If I can see it, then I can do it (I can do it)
If I just believe it, there's nothing to it
Hey, if I just spread my wings
I can fly
I can fly
I can fly, hey
If I just spread my wings
I can fly-eye-eye-eye
Hum, fly-eye-eye

Tiada ulasan:

Catat Ulasan