Isnin, 10 Jun 2013

Ahlan wasahlan Yaa Syahru Syaaban


Alhamdulillah... Kerana dengan Izin-Nya, hari ini merupakan hari yang agak produktif untuk aku melaksanakan tugasan-tugasan yang berlambak-lambak tu. Sebelum pukul 10, paper untuk conference di Bangkok yang selama ini benar-benar telah membengkokkan tengkok aku, berjaya ditokok tambah pada bahagian Literature Review dan diemail kepada 'Boss' aku. Sebelum pukul 1 tengahari, Paper pasal ICGI yang tak siap-siap sejak aku Part 1, telah berjaya disiapkan. Cuma aku tak email je lagi kepada Boss. 

Jam satu tengahari berjumpa dengan Evelyn, orang yang buat proof reading untuk dissertation aku. Lama jugak discuss. Disebabkan beliau mengedit thesis aku meggunakan hard copy, maka terpaksalah aku mengedit semula softcopy ku sebelum dihantar. Apa yang best, banyak yang aku belajar dari beliau. Tak kisahlah walaupun aku kene betulkan semula yang softcopy tu. Ini aku akan simpan untuk panduan research-research ku yang akan datang. ceeewaaahhhh ayat tu melambangkan macam aku ade hati nak sambung PhD jek. 

No komen. Pape pun yang aku nak buat, Istikharah perlu mendahului keputusan. Biar petunjuk daripada Yang Maha Bijaksana menjadi panduan. Aku dah tak nak buat kerja bodoh macam dulu. Buat keputusan berlandaskan emosi. Memilih tempat yang paling jauh kerana nak membawa hati yang tidak dipeduli. Membawa diri kerana dilukai. Sambung belajar kerana mahu lari. Tapi apa yang aku ada sekarang??? 
Masih kecewa, tetap disakiti, kekal dengan luka.... arrrrggghhhh itu aku yang dahulu. semoga semuanya jadi pengajaran yang tak akan aku ulangi

wah apa pulak yang aku melalut ni... erm thesis itu sempat aku edit setakat chapter 3. Tup Tup, jam dah menunjukkan pukul 9.30 malam, maknanya kalau aku tak nak menangis sorang-sorang kat bus stop menanti bas yang tak kunjung tiba, lebih baik aku chowww sebelum library menjadi lebih bingit. 

Semoga hari esok aku akan menjadi lebih produktif daripada hari ini. Amin

oh yaa. Syaaban dah mengetuk pintu. 30 hari lagi Insya Allah kita semua berpuasa. Setiap tahun aku merindui Kehadiranmu yaa Ramadhan. Kerana sejak beberapa belas tahun nan silam, setiap kali menjelang Ramadhan, sentiasa ku sematkan satu harapan... walaupun setakat ini, harapan itu belum pernah menjadi kenyataan. Semoga ia kesampaian sebelum kesempatan tak mengizinkanku mencantum impian... Bersangka baik & jangan pernah berhenti mengharap kepada yang Maha Pencipta kerana Dia Maha Mengetahui segalanya

1 Syaaban 1434 =10 June 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan