Isnin, 29 Julai 2013

Lamaran perjuangan


Hari ini aku tiada apa-apa yang hendak dibebelkan. Cuma aku tertarik dengan satu kata-kata yang aku temui ketika sedang asyik baca post yang tertera dalam news feed facebook. Post tersebut datang dari gambar seorang script writer. 

"Tika dirimu dilamar PERJUANGAN
JANGAN pernah berkata TIDAK!!!"



Ayat yang tidak sampai 10 patah perkataan ini, membuat aku tersentak seketika, dan aku memutuskan untuk memikir kembali beberapa keputusan yang aku telah bagitahu diriku bahawa aku TIDAK akan lakukan. Terasa diri bagaikan si BACUL yang KETAKUTAN ketika mengingat bagaimana aku menolak mentah-mentah. AHHHH masih belum terlambat untuk difikirkan

Apapun yang hendak dilakukan, semua perkara perlu dipertimbangkan. Istikharah perlu mendahului keputusan. Apa yang penting, semuanya perlu berlandaskan iman agar cahaya hidayah-Nya tidak kelam dimamah kesombongan hati yang lupa diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan