Ahad, 24 Mac 2013

Doa patah hati

Malam ni selepas selepas aku berjaya menyiapkan dissertation (untuk target hari ini), aku pun sekodeng FB sebagai hadiah untuk kerajinan dan ketekunan aku pada hari ini (heheheheh walaupun tak de orang nak kata aku rajin, namun aku mesti yakin bahawa aku boleh jadi rajin. kerajinan dan kemalasan adalah pilihan. Maka terserahlah kepada diri kita untuk menjadi manusia yang bagaimana). Ye la kan jenuh aku sejak malam tadi, pastu sambung pagi, sambung plak petang, bersambung plak malam... mata aku hanya menatap annual report beratus-ratus syarikat. Cari figure Total Assets dan meneliti CSR yang mereka buat. Adoiiii kelabu asap la jugak mata aku. Ni aku nak beri peluang kepada otak kiri berehat dan nak ajak otak kanan jenjalan. Tiba-tiba aku terbaca post ini dalam fanpage  https://www.facebook.com/pages/-Mutiara-Hikmah-/207901742686558?ref=stream


Aku rasa ini juga berkait rapat sepanjang perjalanan kita menuju kejayaan. Kenapa? Patah hati, kecewa, frust menonggeng atau apa-apa sahaja perkataan yang seerti atau yang seangkatan tentera dengannya... Ia boleh menjadi penyebab yang membantutkan semangat dan mengakibatkan keghairahan kita untuk mencapai cita-cita menjadi terencat sekiranya hati dan jiwa tidak cukup gagah menerima kenyataan. Maka aku copy + paste dalam entry kali ini sebagai sisipan buat tatapan anda semua. harapan aku, semoga anda semua dan diri ku juga sentiasa tabah, sabar dan kuat menghadapi apapun jua dugaan. Semoga semangat ini tidak akan pernah luntur bahkan menjadi lebih kuat dan perkasa selepas diuji. Amin...

Ya Allah.. jika dia bukanlah yang terbaik.

maka janganlah biarkan kurindukan kehadirannya..
janganlah biarkan kulabuhkan hatiku dihatinya..
kikislah pesonanya dari pelupuk mata...
dan usirlah dia dari relung hati ini..
tolonglah hamba agar dapat mengasihinya sbg seorang sahabat..
Yakinkanlah dia bahwa ku sungguh mencintai dan rela membagi suka dan duka bersamanya..
Ajarlah hamba tuk tetap setia dan sabar menanti tibanya saat yg tlah Engkau tentukan..

Ya Allah...
Seandainx telah Engkau takdirkan dia bukan milikku..
Bawalah ia jauh dari anganku..
Luputkanlah ia dari ingatanku..
Ambil lah kebahagiaan ketika dia ada disisiku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Tuhanku yg Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Melontar bayangannya jauh kedada langit..
Hilang bersama senja nan merah..
Agarku bisa berbahagia tanpa dirinya..

Ya Allah ya robbi
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu.
Sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan adalah yg terbaik buatku
Karena Engkau Maha Mengetahui
Segala yg terbaik buat hambamu ini y Allah...

Ya Allah…
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang naif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini maupun di akhirat
Menjuruskan daku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya daku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau ridhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan