Sabtu, 30 Mac 2013

Cintailah apa yang kita usahakan

LOVE IS WHAT MAKES YOU SMILE WHEN YOU ARE TIRED


Assalamualaikum.w.b.t. sobahul khair dan selamat berhujung minggu. Segala puji bagi Allah yang masih memberi peluang kepda kita untuk terus menikmati hidup. Syukur kerana sistem tubuh masih boleh melakukan kitaran pernafasan dengan menyedut oksigen dan mengeluarkan karbon dioksida seperti biasa. Ini bermakna kesempatan masih ada untuk kita meyiapkan kerja dan tugasan yang tertangguh semalam. Mari meneruskan perjuangan!!!

Apabila tengok seimbas pandang ayat di atas. Mesti ramai yang anggap aku tengah angau tika dan saat ini. AWAS!!!! Jangan terlalu cepat membuat andaian awal yang bukan-bukan :)

CINTA mampu membuat kita TERSENYUM walapun tika kita keLETIHan. Motivasi dan inspirasi yang ingin aku sampaikan di sini ialah Cintailah kerja dan tugasan yang dilaksanakan pada hari ini, maka anda akan berbahagia dan bergembira walaupun terpaksa mengadapnya sepanjang masa.

Kita selalu mendengar "Apabila bersama yang dicintai, masa yang panjang tak terasa berlalu. Sehari yang dihabisi, terasa bagaikan tak sampai satu jam. Cuaca panas terik pun tak terasa bahangnya. Walaupun duduk bawah mentari yang memancar, tetapi rasa macam duduk dalam freezer yang simpan sayur tu. Dingin dan nyaman". Betapa nak menggambarkan kejemuan langsung tak wujud dan hati tetap senang walaupun suasana persekitaran tak best langsung.

Erm..... Kebiasaannya kita akan membayangkan CINTA yang dimaksudkan itu ialah untuk sesama manusia. Cuba kita perluaskannya terhadap skop dan definisinya terhadap kerja, tugas dan kehidupan yang ita jalani seharian. Barulah setip detik, saat dan waktu yang kita jalani terasa seronok, bahagia dan terasa menarik. Tentu sekali kita akan menjalaninya dengan perasaan yang sangat excited. 

Sekian dulu bebelan aku untuk hari Sabtu ini. Doakan semoga hari ini adalah hari yang produktif untuk kita sama-sama melaksanakan tugasan masing-masing sebagai hamba-Nya, sebagai anak, sebagai pelajar/pekerja dan juga sebagai manusia pada umumnya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan