Khamis, 30 Januari 2014

KITA SEMUA ISTIMEWA



 KITA SEMUA ISTIMEWA 

Kita semua memang tak sama. Sebab itu kita saling memerlukan agar boleh melengkapi kekurangan masing-masing. Kelainan yang ada pada seseorang bukannya untuk dibenci tetapi itulah perlunya pemikiran dan tindakan kreatif untuk memanfaatkannya secara optima. Kekurangan seseorang bukannya untuk dicaci tetapi itulah peluang kepada yang memiliki kelebihan untuk menghulur bantuan.

Bayangkan andai pelangi hanya ada satu warna. Adakah ia menjadi sasaran lensa kamera ketika merakam keindahan? Adakah ia menjadi inspirasi pelukis dalam lakarannya? Adakah kemunculannya akan diabadikan dalam puisi oleh sang pujangga? Begitulah dunia ini, andai semua manusia sama dan serupa… Tidak wujudlah kepelbagaian dan tiada sebarang keunikan.

Novel Gadis Komik memaparkan tiga sahabat yang berbeza dari segi bakat dan minat. Mujur mereka boleh menerima kelemahan masing-masing dan berusaha mengatasinya menggunakan keistimewaan yang Allah beri. Keadaan ini membuat mereka selesa bekerjasama.

Apakah yang bakal terjadi apabila tiga kepala berpadu tenaga dalam usaha menukar mimpi menjadi realiti? Bagaimana caranya? Adakah mereka akan berjaya? Novel Gadis Komik akan menjawab persoalan-persoalan tersebut.

Ditakdirkan pula, pembikinan novel Gadis Komik itu sendiri turut menggabungkan Kay Mann sebagai penulis novel dan Han Rai Ram sebagai pelukis komik. Maka lahirlah novel berkomik yang bakal terbit tidak lama lagi. اِنْ شَآءَ اللّهُ

                      

“Persahabatan itu ibarat sekotak crayon. Masing-masing punya warna yang berbeza… Akan tetapi, apabila dipadukan, mereka mampu menghasilkan sebuah pelangi indah.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan