Isnin, 3 Disember 2012

MENUNGGU DAN TERUS MENANTI



Waktu sibuk dengan TUGASAN yang BERLAMBAK-LAMBAK, kita selalu bayangkan alangkah indahnya hidup kalau saat ini kita dapat duduk LEPAK-LEPAK ataupun berenang-renang di atas katil sehingga menjelang tengah hari buta.

Tetapi pada waktu lapang, kita kata BOSAN, BORING, tak tahu apa nak buat. Lalu kita mencipta aktiviti yang ada kalanya PELIK, DAHSYAT, buang masa dan boleh MEMPERDAJALKAN orang lain.

Diringkaskan kata-kata, time BUZY kita menunggu untuk menikmati saat-saat sume keje da settle. Tak sabar-sabar nak GOYANG KAKi. Time da FREE plak, kite BOSAN dan menunggu kerja yang bertimbun-timbun tu MENGHEMPUK kepala HOTAK kite dengan GANAZZZZnya

PERSOALANNYA, bila masanya kita nak menikmati detik-detik dalam kehidupan ini dengan TENANG dan penuh PENGHAYATAN???

Kalau macam tu sampai bila-bila pun kita tak akan berasa benar-benar bahagia, gembira.... sebab sepanjang HIDUP kite sentiasa terus menunggu, menanti dan mengharapkan sesuatu yang lain.

APA sebenarnya yang kita patut LAKUKAN SEKARANG???

Mengisi setiap ruang kosong yang ada dengan perkara BERMANFAAT demi MASA DEPAN yang GEMILANG. Lakukannya dengan sepenuh penghayatan dan nikmati hidup ini dengan perasaan bersyukur, bahagia dan gembira dengan apa adanya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan